وقوع ۳ انفجار در در شمال و شرق افغانستان

19:30 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۹۱۰۶
برخی منابع خبری از وقوع ۳ انفجار در در شمال و شرق افغانستان و در ولایت‌های بدخشان، قندوز و کنر خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش العربیه، دست‌ کم یک نفر از نیروهای طالبان در انفجارهای همزمان امروز در ولایت‌های بدخشان، قندوز و کنر واقع در شمال و شرق افغانستان کشته و ۱۰ تَن دیگر شامل ۶ غیرنظامی زخمی شدند.

براساس این گزارش و طبق اعلام برخی منابع محلی در ولایت کنر صبح امروز، یک دستگاه خودرو نظامی طالبان نزدیک کمیساری اسعد آباد در مرکز این ولایت هدف انفجار یک بمب مغناطیسی کارگذاری شده قرار گرفت و از سوی دیگر نیز در انفجاری در ولایت  یک نظامی طالبان کشته و ۶ تَن دیگر از جمله ۲ غیرنظامی زخمی شده اند.

عبدالحق حقانی، فرمانده امنیت طالبان در ولایت کنر نیز کشته شدن یک نظامی و زخمی‌ شدن ۴ نظامی دیگر طالبان را در این انفجار تایید کرده است.

طبق اخبار منتشر شده، زخمی‌ های این حادثه به بیمارستان اسعد آباد انتقال یافته‌ و وضعیت سلامتی ۲ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

برخی منابع محلی در ولایت قندوز از وقوع یک انفجار در منطقه کهنه فروشی سرای صرافی، در ناحیه سوم شهر قندوز خبر داد و اعلام کرد که در این انفجار ۴ غیرنظامی زخمی شده‌ اند که طبق اعلام رسانه های داخلی افغانستان این انفجار ناشی از یک مین کارگذاری شده بوده است.

خبرگزاری بی بی سی نیز در این راستا گزارش داده است که، در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان یک خودروی نیروهای طالبان در منطقه کری شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت هدف «انفجار مین کنار جاده ای» قرار گرفته است.

  خبرگزاری آوا نیز اعلام کرده است که، مقامات محلی ضمن تأیید خبر برخورد خودروحامل نیروهای طالبان در بدخشان با بمب کنارجاده‌ ای، می گویند که در این رویداد به نیروهای ما آسیبی نرسیده، اما یک کودک به صورت سطحی مجروح شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *